Tuesday 1 May 2012

Yang Terdalam

Sesungguhnya hidup sehari-hari begini,aku bersyukur bap masih di beri tuhan deria untuk merasa gembira so aku blh senyum..Sama juga gan deria untuk merasa lucu jadi aku blh ketawa..Tehehee..Perlukah ketawa cni =.='

Hidupku skg cuma cari duit untuk masa depan n menjalani hidup apa adanya..
Tapi..Aku ni kan manusia biasa,tda kuasa ajaib cam yang ada sama doraemon or sailormoon,jadi aku tetap menjalani ranjau seorang manusia normal yang nda mampu mengelak dari rasa frust n juga sedih.

Sedangkan menonton drama biasa pun mengalir air jernih dari mata,ni kan ditambah pula bila dengar lagu-lagu sedih,semuanya mesti aku kena-mengenakan gan jalan cerita hidup sendiri,lepas tu terasa semua lagu tu cam ditujukan khas untuk diriku ni,padahal bukan aku nda tau yang lagu-lagu tu juga untuk 15 juta manusia lain yang senasib..Bukan lagu tentang cinta ar..Tp lagu kehidupan..

Kadang-kadang aku terfikir kan bagus lau main Instagram ni dia boleh capture hati ku lepas tu edit lawa-lawa baiki mana yang remuk mana yang kosong,tambah warna untuk part mana yang nampak pudar.Jadi hasilnya aku yang tengok hati sendiri pun confirm rasa senang..Tapi..Hati diinstagramkan?Oke idea ni cam nda logik..Hmm nda pun Facebook atau Twitter boleh berfungsi baca perasaan dan fikiran,jadi aku nda akan ada lagi masalah untuk meluahkan apa yang aku rasa...Oww tidak..Nti ada lg yg oversensitive tiba2..Wahaha..Situasinya aku selalu taip taip taip,lepas tu tekan backspace..Padam padam padam..Sempat istighfar n ingat balik 'ini Facebook..semua baca',oke padam..Oke log out terus!

Baring..Ambil ear fon dgr lagu2..Pejam mata..Huh =.='

Napa?Sebab aku jarang mau bercerita gan orang..Kecuali kawan2 yang rapat baru aku luah..Tu pun jarangg..Dan lau aku cerita n kongsi sekali pun,kau cuma mampu dengar tapi nda mampu rasa..Sama juga lau aku zahirkan gan tulisan sekali pun,kau cuma mampu baca tapi nda mampu selam..


Jadi aku banyak simpan..


Senyum pun masih tetap simpan.

Dalam-dalam..




Ya Allah,Engkau lebih mengetahui tentang diriku dari diriku sendiri,dan aku lebih tahu tentang diriku daripada mereka..  
Ya Allah,Kau jadikanlah diriku lebih baik dari apa yang mereka sangka,dan ampunkanlah dosa-dosaku tentang apa yang tidak mereka ketahui,dan janganlah Engkau seksakan aku dengan sebab apa yang telah mereka perkatakan" 

~ Sayyidina Abu Bakar As-Siddiq R.A ~


Ini bukan tentang hubungan ku & my fiancee..Kami bahagia2 jak..
Something else yg masih aku simpan sampai skg..Shhh :')

No comments:

Post a Comment